HOME

Alexandra Pereira
Anneke Jansbeken
Anneke van Dijk
Anny van Gestel
Ans verhoeven
Bas en Tricx van Hoppe
Bep Broekmans
Berthy van de Wijdeven
Betty Braaksma
CARIN SCHIJVENS
Carla Verwiel
Conny Kloosterman
Contance Happeé
Corry Brekelmans
CORRIE VAN KAMPEN
Dick Matze
Edwin Lenderink
Hanny Weekamp
Helen Kolijn
IEN VAN STOKKOM

Ineke Rens
Jan van Tilburg
Jeanne Hendriksen
Judith Donders
Karin Hulst
Margot de Lange
Marian van de Berg
Marian van den Berg
Marieke Peters
Marieke Peters 2
MARIJKE WEEKHOUT
Marlis Degreef
Martje Verhoeven
Marty van de Poll
Mieke de Rooij
Mirjam Konijnenberg
Nel Verdaasdonk-van Eindhoven
Nelleke Bergmans
Nelly Peters-van den Berg
Piet Knoop
Pieternel Oosterwijk-Looijen
RIA BORGMANS
Ria Geenen
Stan Vosters
wils Dassen

Connie Klostermann

Connie Klostermann volgde van 1990 - 1997 een opleiding aan de Academie voor Schone Kunsten in Arendonk, waar een grondige opleiding werd gegeven in de technische vaardigheden. Nu volgt ze haar eigen weg.

Vaak overheerst een bepaald onderwerp enige tijd, zoals dieren, zeilschepen, wolken en de bomen. Het fascineert haar het karakter van dieren te treffen. Wolken lijken ongrijpbaar in hun vage begrenzingen en diffuse, zeer langzaam verlopende kleurschakeringen.  Bomen lijken even ongrijpbaar als de wolken, ze zijn even fascinerend in hun grilligheid en kleur- nuances.

Altijd is er de ambitie om mensen te laten poseren voor een portret. Connie Klostermann – Thijssen portretteert mensen , zoals zij voor haar poseren. Dit resulteert niet in een moment opname, als op een foto, maar geeft een weergave van haar waarnemingen gedurende twee tot drie halve dagen. De geportretteerde ziet via een spiegel voortdurend het gehele te beschilderen doek op de ezel. Ze zien iedere penseelstreek vanaf het begin en zien het portret ontstaan. De kleuren zijn de keuze van de kunstenaar, verder is alles naar de werkelijkheid.

Dieren poseren niet, maar worden door Connie in snelschetsen gevangen, welke later op het atelier worden gebruikt. Zo kan één bizon worden tot een grote kudde, omdat het dier van positie verandert en alle kanten laat zien. Een kikker werd in een glazen pot op tafel gezet om te poseren, maar ook dan kunnen alleen snelschetsen worden gemaakt van het dier: zittend, staand, liggend op de rug, omdat de kikker weg wil in plaats van te poseren.

Het bijzondere voor de kunstenaar is, dat er voortdurend een ontwikkeling gaande is in het beheersen van de onderwerpen en de materialen: verf, krijt, potlood.